Jak wzmocnić organizm na zimę

Udostępnij:

Gdy zbliża się zima, wcale nie zależy nam na tym, aby łapać jedną infekcję za drugą. Większość z nas ma jednak świadomość tego, że organizm nie jest najlepiej przygotowany do zmian temperatury i innych niedogodności, z jakimi należy liczyć się w tych miesiącach. Jak zatem wzmocnić organizm, a tym samym lepiej przygotować go do wyzwań charakterystycznych dla tej pory roku?

 

Skoncentruj się na tym, co jesz

W wymagającym sezonie jesienno-zimowym o organizm najlepiej jest troszczyć się od środka. Jeśli więc zadbamy o to, aby nasza dieta była wartościowa, on sam również będzie funkcjonował bez zastrzeżeń. Nietrudno się domyślić, że pierwszym krokiem powinno być zwiększenie podaży warzyw i owoców znanych z charakterystycznego dla siebie bogactwa witamin i minerałów. Nie zaszkodzi również, jeśli do codziennego menu włączymy miód, orzechy, imbir, bataty, czosnek oraz cebulę. Dwa ostatnie warzywa mogą nam przynieść szczególnie wiele korzyści, nie przejmujmy się więc ich niezbyt pociągającym zapachem i cieszmy się z ich właściwości prozdrowotnych. Oczywiście, równie ważne jak to, co jemy, jest to, jak przygotowujemy jedzenie. Ma to szczególnie duże znaczenie w przypadku warzyw, należy więc liczyć się z tym, że podczas obróbki termicznej będą one tracić szereg prozdrowotnych właściwości. 

Dieta może wzmocnić nasz organizm, jeśli jednak nie przywiązujemy dużej wagi do elementów, z jakich się składa, może go również osłabiać. Mając to na uwadze ograniczmy częstotliwość spożywania produktów wysoko przetworzonych. Unikajmy też olejów rafinowanych oraz tłustych produktów mlecznych.

 

Pij zdrowo

Odpowiedniemu nawodnieniu organizmu poświęca się coraz więcej uwagi. Warto jednak mieć na uwadze to, że nie wystarczy dostarczać mu płynów w ilości przekraczającej dwa litry dziennie. Ważne jest także to, co pijemy, wskazane jest więc dążenie do tego, aby w produktach, po które sięgamy, nie znajdowało się zbyt wiele cukru. Jeśli chce nam się pić, a woda niegazowana nie jest szczytem naszych marzeń, sięgajmy po herbaty ziołowe oraz świeżo tłoczone soki unikając gazowanych napojów i pitej w nadmiarze kawy.

 

Wyjdź z domu

Propozycja zimowych spacerów przeważnie nie jest przyjmowana z nadmiernym entuzjazmem. Trudno się jednak temu dziwić, skoro pogoda nie zachęca do opuszczania ciepłego domu. Naukowcy nie mają jednak wątpliwości, że nasz organizm potrzebuje ruchu także do tego, aby się zahartować i lepiej przygotować do okresu, w którym w naszym otoczeniu osób chorych jest zdecydowanie więcej niż tych, które cieszą się dobrym zdrowiem. Na szczęście, nie oznacza to wcale, że jesienią i zimą musimy wykonywać wyczerpujące ćwiczenia. Jeśli nie mamy na nie ochoty, wcale nie musimy się do nich zmuszać. Regularne spacery powinny jednak być dla nas czymś oczywistym, z czego nie da się zrezygnować.

 

Śpij dobrze

Nasz organizm jest osłabiony z wielu powodów, a brak snu wcale nie jest tym, który moglibyśmy określić mianem najmniej istotnego. Porzućmy więc zwyczaj siedzenia do późna, aby wstawać do pracy lub szkoły z uczuciem zmęczenia. Szybko przekonamy się o tym, że postępujemy dobrze.

 

Ambroży fusion

opis autora

Socialmedia

Warte uwagi

Jak poprawić wygląd skóry?

W czasach, gdy wygląd i estetyka są jedną z wizytówek każdego człowieka, chcemy dbać szczególnie o jak najlepszy wygląd tego, co pierwsze rzuca się w oczy, czyli skóry. O to, jak...

Nagłówek html

Lorem ipsum dolor sit amet consectetuer adi ising elit sed diam nonummy nibh euismodti ncidunt utlaoreet dolore magna aliquam er autem vel eum iriure dolor ind .