Jak wzmocnić odporność organizmu?

Udostępnij:

Odporność organizmu jest wystawiona na próbę, szczególnie w okresie jesienno-zimowym, kiedy w otoczeniu grasuje najwięcej infekcji i zarazków. W chłodne dni bardzo łatwo złapać wirusy czy bakterie, które bombardują nas z każdej strony. Kluczem do sukcesu jest odpowiednia przede wszystkim profilaktyka zdrowotna. Pozwala wzmocnić organizm i sprawia, że drobnoustroje opuszczą nas raz na zawsze.

W jaki sposób wzmocnić odporność organizm?

Aby wzmocnić organizm, warto sięgnąć po sprawdzone sposoby, które nie są owiane żadną tajemnicą. Wystarczy stosować się do kilku ważnych zasad, a dzięki nim będziemy zdrowi jak ryby. Czym wzmocnić organizm, żeby kuracja zakończyła się sukcesem? Oto kilka zdrowych propozycji, które powinny od razu wejść nam w krew.
1) Zdrowy sen
Każdy z nas potrzebuje regeneracji swoich sił, a sen jest najlepszą z możliwych opcji w tym zakresie. Najlepiej, żeby liczba godzin przeznaczona na sen mieściła się między 6 a 8. Warto również zadbać o inne aspekty, które są istotne w kontekście snu – m.in. wygodne łóżko, odpowiednia temperatura w sypialni.
2) Jedzenie owoców i warzyw
Owoce oraz warzywa to źródło wielu witamin, które wzmacniają układ odpornościowy. Spożywanie ich w dużej ilości zapewni, że będziemy zdecydowanie mniej podatni na ataki wirusów i bakterii.
3) Hartowanie
Pozornie brzmi strasznie i może kojarzyć się wyłącznie z zimnem – nic podobnego! Hartowanie to zbroja, która chroni organizm, dzięki czemu jest on mniej podatny na przeziębienia czy choroby. Aktywność fizyczna na świeżym powietrzu, morsowanie czy korzystanie z sauny wzmacnia układ termoregulacji, co sprawia, że organizm łatwiej dostosowuje się do różnych sytuacji.
4) Witamina D
Witamina D to istotny minerał, który wpływa na wiele procesów zachodzącym w organizmie, między innymi w kontekście odporności. W zimne pory roku człowiekowi potrzeba dodatkowo 1000–2000 j.m. witaminy D każdego dnia. Osoby z nadwagą i otyłością potrzebują jej znacznie więcej, nawet 4000 j.m.
5) Omega-3
Kwas omega-3 w stosownej ilości, czyli co najmniej 10000 mg dziennie, również pozwoli wzmocnić układ odpornościowy przed atakiem niechcianych infekcji. Produkty bogate w kwas omega-3 to m.in.: migdały, orzechy, ryby, oleje roślinne.
6) Ograniczenie stresu
Przemęczenie i stres nie są przyjaciółmi numer 1, jeżeli chodzi o naszą odporność. Stres może być spowodowany wieloma czynnikami, np. stres w miejscu pracy, kłopoty w domu, problemy finansowe itd. Stresu nie da się wyeliminować w 100%, jednak zawsze można znaleźć sposób, aby sobie z nim radzić i go minimalizować, jak tylko się da. Warto znaleźć sobie własną odskocznię – spacery z psem, aktywność fizyczna, spotkanie z przyjaciółmi, rozwijanie swojego hobby itp.
7) Woda
Odpowiednie nawodnienie w okresie jesienno-zimowym to absolutna konieczność. Suche powietrze, które przedostaje się do pomieszczeń, prowadzi do wysychania skóry czy śluzówki, czego efektem są podrażnienia. Mechaniczne uszkodzenia skóry z kolei stanowią krok do zakażenia.
8) Uodpornianie 
Czym jeszcze można wzmocnić organizm? Można uodpornić się w sposób czynny lub bierny. Sposób czynny to nic innego jak „przechorowanie”, ale znacznie lepiej uodpornić się w sposób bierny, za pomocą szczepień. Szczepienia dają nam pewność, że bakterie i wirusy ominą nas szerokim łukiem.
9) Zażywanie leków na dolegliwości żołądkowe bez powodu
Osoby cierpiące na refluks czy chorobę wrzodową bardzo często stale przyjmują leki, które obniżają odporność, a co za tym idzie przewód pokarmowy staje się bardziej podatny na działanie wirusów i bakterii. W związku z tym warto przyjmować leki tylko wtedy, gdy jest to naprawdę konieczne.
 
Na podstawie kilku prostych zasad widać, że bardzo łatwo można wzmocnić swoją odporność. Stosując się do nich, sprawimy, że wszelkie infekcje odejdą w niepamięć. Warto pamiętać o tym, żeby się wysypiać, odpowiednio nawadniać, jeść owoce i warzywa, uprawiać sport i ograniczać ewentualny stres do minimum. Na pewno wtedy bakterie i wirusy przejdą obok nas obojętnie, a my będziemy cieszyli się zdrowym i dobrym samopoczuciem.

Ambroży fusion

opis autora

Socialmedia

Warte uwagi

Zioła na obniżenie cukru – czy są skuteczne?

Najskuteczniejsze zioła obniżające cukier Wśród najskuteczniejszych ziół na obniżenie cukru wymienia się morwę białą. Roślina zawiera alkaloid DNJ, którego działanie opóźnia...

Nagłówek html

Lorem ipsum dolor sit amet consectetuer adi ising elit sed diam nonummy nibh euismodti ncidunt utlaoreet dolore magna aliquam er autem vel eum iriure dolor ind .