Jak poprawić samopoczucie?

Udostępnij:

Jesienna i zimowa chandra jest zmorą wielu osób. W tym okresie większa część społeczeństwa cierpi na spadki nastroju oraz szuka metod, jak poprawić samopoczucie i jakie rzeczy wpływają dobrze na samopoczucie. Na szczęście jest wiele naturalnych metod, które skutecznie poprawią samopoczucie i sprawią, że pomimo ciemnych poranków i wieczorów, a także chłodnych i wietrznych dni, humor będzie dopisywał od rana do wieczora. Należy jednak zastosować kilka metod, które mają holistyczny wpływ na organizm człowieka.

Od czego zależy spadek samopoczucia?

Skracający się dzień, brak słońca i szybko nadchodzące wieczory sprawiają, że wiele ludzi podupada wtedy na zdrowiu psychicznym. Samopoczucie jest zależne od wielu czynników, a aura może na nie wpływać w bardzo dużym stopniu. Jeśli zgra się to z innymi czynnikami, takimi jak kiepska dieta, brak witamin i nikła aktywność fizyczna, to wychodzi gotowy sposób na jesienną i zimową depresję lub przynajmniej chandrę. Jest jednak wiele metod na to, jak poprawić samopoczucie i uniknąć pogarszającego się humoru wraz z nadejściem zimy.

Jak poprawić sobie samopoczucie zimą?

Odpowiedź na pytanie o to, jak poprawić samopoczucie, należy rozbić na kilka czynników, które dopiero złączone w całość dadzą pełną odpowiedź. W pierwszej kolejności należy zadbać o to, by organizm był w pełni sprawny i gotowy na wymagające warunki atmosferyczne. Jesień i zima charakteryzują się skróconą długością dnia, a to oznacza małą ekspozycję na promieniowanie, które pozwoli na wytwarzanie kluczowej dla funkcjonowania ludzkiego organizmu witaminy D. Oznacza to, że trzeba wprowadzić dodatkową suplementację tą witaminą, przynajmniej na okres, w którym nie ma słońca. Alternatywą są wizyty na solarium, które także będą skuteczne. Ponadto warto wprowadzić suplementację kompleksami witaminowymi i minerałowymi, które zagwarantują prawidłowe funkcjonowanie układu odpornościowego. Jest to bardzo ważne, gdyż w tym okresie organizm jest podatny na infekcje, a to zdecydowanie nie sprzyja dobremu samopoczuciu. Warto też szczególnie zadbać o zdrową dietę i wyeliminować wszystko, co nie odżywia, a tylko zbędnie obciąża organizm.

Jak się rozgrzać?

Kiepskie samopoczucie u wielu osób spowodowane jest niechęcią do zimna. Łatwo temu zapobiec wprowadzając do codziennej rutyny picie herbaty z rozgrzewającymi nalewkami, sokiem malinowym albo pigwą. Bardzo skuteczny jest także imbir lub cynamon. Ten ostatni świetnie pasuje między innymi do kawy, ale też wielu potraw. W chłodne dni warto też wprowadzić do diety ostre potrawy, które bardzo skutecznie podnoszą temperaturę ciała. Na termogenezę wpływają skutecznie pieprz kajeński lub różne odmiany ostrej papryki. Substancją aktywną, która skutecznie rozgrzewa, jest kapsaicyna, którą również można kupić w formie suplementu diety.

Jak poprawić samopoczucie psychiczne?

Zadbanie o odpowiednią ilość witamin, minerałów i rozgrzanie organizmu pozwoli zapewnić umysłowi większy spokój. Samo w sobie może zdziałać wystarczająco dużo, aby móc wprowadzić człowieka w dobry nastrój. Warto jednak również zająć się dodatkowymi obowiązkami i rozrywkami, gdyż według naukowców i psychologów, nudne i leniwe wieczory, które w czasie zimy są wyjątkowo długie, bardzo negatywnie wpływają na samopoczucie. Dodatkowa praca, kursy zawodowe lub książki są więc świetnym sposobem,  jak poprawić samopoczucie, aby umysł nabrał lepszego nastawienia.

Jak poprawić samopoczucie fizyczne?

Na poprawę samopoczucia psychicznego, znacząco można wpłynąć aktywnością fizyczną. Rozleniwiony organizm, który przez dłuższy czas pozbawiony jest aktywności ruchowej, popada także w stagnację lub rozchwianie emocjonalne. Pytanie o to, jak poprawić sobie samopoczucie zimą należy więc rozpatrzyć w dwóch aspektach, które się zazębiają – fizycznym i psychicznym. Warto w czasie zimy zająć się sportami, które właściwe dla tej pory roku. Może to być narciarstwo klasyczne lub biegowe, o ile są do tego warunki, a także łyżwiarstwo. W czasie zimy bardzo przyjemnie się także biega, a jest to sport, który stymuluje wydzielanie duże ilości endorfin, czyli hormonu szczęścia. Jest to hormon, który powstaje po każdym rodzaju aktywności fizycznej na odpowiednim poziomie intensywności. Naukowcy dowiedli, że wprawia on mózg w stan euforii, który trwa jeszcze wiele godzin po zakończonym wysiłku. Nie bez powodu sport jest więc uważany za jeden najlepszych antydepresantów, a już na pewno jest niezwykle skuteczny, jeśli chodzi o zwalczania jesiennej lub zimowej chandry.

Jakie rzeczy wpływają dobrze na samopoczucie?

Naturalną dedukcją wydaje się więc rada, aby zorganizować regularne sesje sportowe z grupą znajomych. Wydzielanie się endorfin w gronie najbliższych przyjaciół, znajomych i rodziny z pewnością poprawi humor na wiele dni. Warto wspomnieć, że nie trzeba koniecznie wybierać sportów zimowych, gdyż do wyboru jest także wiele sportów, które można uprawiać pod dachem. Należą do nich sporty halowe, takie jak siatkówka lub futsal. Alternatywą są także wypady ze znajomymi na basen lub do sauny, która sama w sobie ma bardzo korzystny wpływ na zdrowie organizmu, a także na samopoczucie.

Ambroży fusion

opis autora

Socialmedia

Warte uwagi

Suplementy diety na wątrobę

Leczenie problemów z wątrobą, bez względu na ich skalę i pochodzenie, powinno odbywać się pod okiem specjalisty. To jego głos ma decydujące znaczenie zarówno wtedy, gdy trwa dobieranie...

Nagłówek html

Lorem ipsum dolor sit amet consectetuer adi ising elit sed diam nonummy nibh euismodti ncidunt utlaoreet dolore magna aliquam er autem vel eum iriure dolor ind .