Co powinno, a czego nie powinno się pić przed snem?

Udostępnij:

Każdy z nas marzy o spokojnym śnie. Niemal każdy jednak z pewnością choć raz przekonał się jednak o tym, że spełnienie tego marzenia nie jest proste. Na higienę snu składa się wiele czynników. Doskonale wiemy, że nie pomaga mu obfity posiłek, czy jednak mamy świadomość tego, że picie przed snem również odbija się na jego jakości? Jeśli zastanawiamy się nad tym, dlaczego mamy trudności z zasypianiem, być może winne jest właśnie to, co pijemy.

 

Tego unikaj

Lista napojów, po które nie powinniśmy sięgać, jeśli chcemy spać spokojnie, nie jest wcale krótka. Na pierwszy plan wysuwają się słodkie napoje gazowane. Możemy mieć wrażenie, że skutecznie gaszą pragnienie. Pamiętajmy jednak, że cukier jest w nich obecny w wyjątkowo dużych ilościach, a przecież jest to składnik o właściwościach pobudzających. Pobudzać będzie nas również alkohol, w tym również wino, o którym mówi się, że ułatwia zasypianie. Naukowcy badający osoby zapadające w sen po spożyciu alkoholu nie mają zresztą wątpliwości, że nawet zaśnięcie po jego niedużej dawce nie powinno nikogo uspokoić. Okazuje się, że alkohol przyczynia się do tego, że nasz organizm przez dłuższy czas znajduje się w tej fazie snu, z której łatwo można się wybudzić. Śpimy więc czujnie, reagujemy na niewielki hałas, a rano jesteśmy zmęczeni tak, jakbyśmy spali znacznie krócej, niż miało to miejsce w rzeczywistości.

Wiele osób zdaje sobie sprawę, że alkohol nie wpływa przesadnie korzystnie na jakość snu. Co jednak z kubkiem gorącej herbaty? Może ona będzie nas w stanie wyciszyć i zapewnić odpoczynek? Okazuje się, że również ten napój jest w stanie przynieść więcej strat niż korzyści, a wszystko przez teinę – naturalną substancję, która ma pobudzające działanie. Nietrudno się domyślić, że w zbliżony sposób działa także kawa. Kofeina może utrzymywać się w organizmie nawet dwanaście godzin, wiele osób skazuje się więc na bezsenność nawet pomimo tego, że po ostatnią kawę sięga w okolicach południa. 

Na liście napojów, których lepiej się wystrzegać, znajdują się także niektóre zioła. Szczególnie zdradliwa potrafi być pod tym względem mięta. Ma ona działanie moczopędne, co nie ułatwia, niestety, zasypiania.

 

Co pić przed snem?

Jeśli tuż przed snem dojdziemy do wniosku, że to najlepszy czas, aby uzupełnić niedobory wody w organizmie, z pewnością czeka nas przynajmniej kilkanaście bezsennych minut. Jeśli jednak musimy coś wypić, niech będą to odpowiednie zioła. Zarówno popularna melisa, jak i lawenda i rumianek mogą skutecznie ukołysać nas do snu, mają bowiem działanie uspokajające o wpływają korzystnie na nasz układ nerwowy. Niestety, nasz organizm nie zapadnie we sen w stanie silnego wzburzenia, zioła pomagają więc w powrocie do stanu choćby względnej równowagi. Melisa jest w stanie nawet zlikwidować pewne sygnały wysyłane przez organizm i utrudniające zasypianie takie, jak choćby kołatanie serca. Relaksująco działa również zielona herbata. Tej jednak nie powinniśmy pić w nadmiarze z uwagi na to, że posiada działanie moczopędne, a niewyspani z pewnością nie będziemy też zrelaksowani.

 

Ambroży fusion

opis autora

Socialmedia

Warte uwagi

Zioła usuwające metale ciężkie

Zioła usuwające metale ciężkie są skutecznym sposobem na oczyszczenie organizmu ze szkodliwych toksyn. Jakie rośliny warto na stałe wprowadzić do swojej diety? Kuracja oczyszczająca...

Nagłówek html

Lorem ipsum dolor sit amet consectetuer adi ising elit sed diam nonummy nibh euismodti ncidunt utlaoreet dolore magna aliquam er autem vel eum iriure dolor ind .